Kullanıcı deneyimlerimizden çıkardığımız sonuçlardan biride: kullanıcılar yazılımınızdan memnun değilse, batarsınız. Buna ister dijital tüketim deyin; isterseniz dünyanın önde gelen markaların etkisi. İş dünyasındaki yazılımlar kullanıcıların algılarında yaşamakta ve ölmekte. Örneğin: Bir kurumsal kaynak planlama (ERP) sistemi zor yada kafa karıştırıcı olarak nitelendirilirse, çöküş dönemine girmişsiniz demektir.
Doğru yolu bulmak, alınan dersler ile mümkün oluyor. Milyonlarca doları modernizasyona harcadıktan acı bir tecrübe olsa bile. Bu konuda Wall Street Journal'da okuduğum bir yazı dikkatimi çekti.
"Avon, Kanada'da yaptığı bir testten sonra kapıdan kapıya teslimatları üstlenen temsilcilerini bıraktı. Sonra ki 4 yıl boyunca 125 Milyon $ lık bir yazılım sistemini devreye almaya çalıştı.SAP tarafından sağlanan yeni sistem planlandığı şekilde çalışırken, Avon çalışanlarının günlük rutinlerine ağır bir külfet getirdi. Avon, Menkul Kıymetler Borsa Komisyonu'na bir dosya ile yaptığı açıklamada 'Yatırımdan açık bir getiri sağlanamadı'.Sistemin ilerde durdurulma ihtimaline karşı yeni altyapı arayışlarına yoğunlaşıyor" ifadeleri kullanıldı.
Yazının geri kalan kısmını neden araştırması yaparak ta harcayabiliriz. Ancak Avon'un geçici gerilemesinden kurtulmak için nasıl çalıştığı üzerine yoğunlaşalım. İlk akıllı adımı şirketin net yatırım getirisi sunma konusundaki ifadesi. Toz haline getir ve oyuna geri dön. İyi bir analiz ile küllerinden yeniden doğmak sanırım bu olsa gerek. İkinci en iyi adımı ise en iyi performans gösteren iş ortaklarınızın uzmanlığına dokunarak derslerini öğrenmesi.
Dünya çapında bilişim teknolojileri projelerine ilham veren iş hızlandırma oyununda ERP yazılımı seçimi konusunda nereden başlayacağız? Piyasa analiz firması Nucleus Research, ERP hakkındaki son değerlendirmesini yayınladı. Raporda JD Edwards'dan bolca bahsediliyor. Nedenini ise beş ana başlıkta ele almış. Bilişim Teknolojileri'nin tüketicileştirilmesi, mobil internetin patlaması, Internet Teknolojilerini basitleştirme, büyük veri ve ERP'lerden daha dikey işlevselliğe duyulan ihtiyaç. Tüm bu süreçler kendi içinde ayrı ayrı incelenebilir.
JD Edwards 2003 yılında PeopleSoft ve ardından 2005 yılında Oracle tarafından satın alındıktan sonra kökten bir düzenlemeye giderek her modülün araçlarını, API'larını ve kullanıcı ara yüzlerini kullandığı temiz ve basit bir temel oluşturmuş. Temelinde zihinde basitlik ilkesi ile inşa edilmiş bir sistem.
JD Edwards yazılımının görsel olarak zenginleştirilmiş raporlarında ve ekranlarında büyük veriler zaten belirgin. Ancak JD Edwards, bağımsız büyük veri, bellek içi uygulamalarda ele aldığı milyonlarca işlemden bilgi aktarmak için yetenekler entegrasyonu sağlandığında işimizi daha da kolaylaştıracak.
İnsanların iyi tasarlanmış uygulamaları kullanmaya alıştığı bir dönemde; kişisel hayatlarında, işyeri uygulamalarında kompleks bir yapı çöküş için bir başlangıç sadece. Başarının tanımı artık işlevsellik değil. Başarının gerçek anahtarı kurumsal kavramda kullanılabilirlik. Basitleştirmeyi örtülü bir mühendislik ile birleştirerek kullanıcı arabirimleri arasındaki entegrasyondan farklı olmadığını ortaya koymaktır. Ayrıca JD Edwards, alan uzmanlığını geliştirdiği için iş dünyası kullanıcıları için büyük avantaj sağlayacağı ön görülüyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder